středa 5. dubna 2017

Hon na medvěda

Protože se už příroda probudila a jaro je v plném proudu (ale zrovna dneska to tak nevypadá), rozhodla jsem se vydat na medvědí česnek. Tentokrát jsem si sebou vzala i pár pomocníků, aby cesta tam i zpátky rychle ubíhala.




Už třetí rok jsem měla možnost si s touhle bylinou pošpásovat. První rok jsem se odvážila jen na pesto, loni už jsem začala trochu více experimentovat, ale pořád jsem se s polévkou a quichem držela při zemi. Ani letos to nijak neroztáčím, ale zatím jsem zvládla připravit pesto (jak jinak), chléb a bochánky. Pár receptů ještě v záloze mám, takže není všem dnům konec.
Medvědí česnek je bylina, s kterou si vždycky vyhraji jak s žádnou jinou. Asi to bude především jeho "vzácností". Protože nejlépe chutná a nejvíce roste na jaře a zároveň v mém blízkém okolí prostě není k sehnání a tak se musím vypravovat na medvědí hon.


Letos, stejně jako loni, jsme se vydali do údolí řeky Nisy. Letos nám přálo i počasí a slunce přímo pálilo do tváří. Pro začátek cesty jsme se vybavili plechovkou piva, aby cesta lépe ubíhala. 
Sluníčko a pivo nás ale tak zmohlo, že jsme se ani nevypravili dobít vrchol zříceniny hradu Hamrštejn, která je už jen kousek před cílem. Místo toho jsme se vydali rovnou za nosem. Za ten nás totiž čapla pronikavá vůně medvědího česneku.


Teď už nás čekala jen přeprava přes řeku. Bohužel při záplavách v roce 2010 tu byl stržen most, takže přeprava by nebyla možná. Naštěstí se tu rozhodli vystavět transbordér, který se především staví v místech, kde je vysoké riziko povodní a nebo nepřetržitá lodní doprava. 
Díky transbordéru jsme se tedy dostali na druhý břeh a stanuli na (skoro) plantáži medvědího česneku. Něco málo jsme posbírali a vydali se na cestu zpátky.


Pokud by vás zajímalo, kde ve vašem okolí si můžete jít nasbírat plodiny do volné přírody, nebo snad víte o nějakém takovém místě, tak se podívejte a podělte na webové stránky Na ovoce. Já jsem na ně narazila shodou náhod, sice občas nejsou některé ložiska plodin k nalezení, ale vždycky je to minimálně krásná výprava do přírody. 


Žádné komentáře:

Okomentovat